Bahreyn, Cumartesi günü ülkeye yönelik düzenlenen insansız hava aracı (İHA) saldırılarını kınadı. Bahreyn Dışişleri Bakanlığı tarafından yapılan açıklamada, saldırıların bölge güvenliği için açık bir tehdit oluşturduğu ifade edildi.
Saldırıların, ABD'nin İran'daki tesislere yönelik gerçekleştirdiği hava operasyonlarının bir yanıtı niteliğinde olduğu değerlendiriliyor. Hormuz Boğazı'nda seyreden bir tanker gemisine de saldırı düzenlendiği bildirildi. Söz konusu gemi saldırısında herhangi bir can kaybı veya maddi hasar rapor edilmedi.
İran'ın İslam Devrim Muhafızları Korps birimi, bölgedeki ABD askeri tesislerini hedef aldıklarını duyurdu. Bahreyn'in, ABD Donanması'na bağlı 5. Filo'ya ev sahipliği yapması, bölgedeki gerilimi artırıyor. ABD ordusu ise daha önce İran'daki füze, İHA ve radar mevzilerini vurduğunu açıklamıştı.
Bölgedeki gerginlik, iki ülke arasında geçen hafta imzalanan ve 60 günlük bir müzakere süreci öngören Mutabakat Zaptı (MOU) sonrasında ilk kez bu denli şiddetli bir hal aldı. ABD Başkan Yardımcısı J.V., anlaşmazlık durumunda şiddetin şiddetle karşılık bulacağını belirterek, İran'ın diyalog kanallarını açık tutması gerektiği uyarısında bulundu.