Batman'da faaliyet gösteren bir özel bakım merkezinde, bakıma muhtaç bireylere yönelik kötü muamele ve usulsüzlük yapıldığı iddiaları üzerine geniş kapsamlı bir adli süreç başlatıldı. Batman Cumhuriyet Başsavcılığı tarafından yürütülen soruşturma kapsamında gözaltına alınan 16 şüpheli, adliyeye sevk edildikleri mahkemece tutuklanarak cezaevine gönderildi.
Söz konusu merkezde, engelli bireylere lağım suyu içirildiği yönündeki ağır iddialar kamuoyunda büyük yankı uyandırdı. Adli işlemlerin tamamlanmasının ardından merkez binası ve çevresinde herhangi bir hareketliliğin gözlenmediği bildirildi. Batman Valiliği, 19 Haziran tarihinde yaptığı yazılı açıklamada, şikayetlerin ivedilikle değerlendirildiğini ve konunun Cumhuriyet Başsavcılığına aktarıldığını belirtti.
Olayın idari boyutuyla ilgili olarak Aile ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı tarafından 2 müfettiş görevlendirildi. Valilik, merkezden hizmet alan vatandaşların güvenliklerinin korunması adına gerekli tüm tedbirlerin alındığını ve bakım hizmetlerinin kesintisiz sürdürüldüğünü duyurdu. Sorumluların tespiti için yürütülen süreçlerin titizlikle takip edildiği vurgulandı.
Batman Barosu Başkanı Abdülhamit Çakan, davanın takipçisi olacaklarını belirterek şu ifadeleri kullandı:
"İddialar oldukça vahim. Ancak bu iddiaların doğruluğu ve suçun oluşup oluşmadığı yapılacak yargılama sonunda mahkeme tarafından ortaya konulacaktır"Çakan, dosya kapsamında görüntü ve yazışmaların bulunduğunu, bu belgelerin kötü muamele ve darp iddialarını destekler nitelikte olduğunu ifade etti. Baro olarak sürecin sonuna kadar müdahil olunacağını ve duruşmalara bizzat katılacaklarını kaydetti.