Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, İran ile ABD ve İsrail arasındaki gerilimin düşürülmesi amacıyla sürdürdüğü diplomatik temaslarını sürdürüyor. Dün, ABD Başkanı Donald Trump ve çeşitli Körfez ülkelerinin liderleriyle telekonferans yöntemiyle görüşmeler gerçekleştirildi.
Görüşmelerde Bahreyn Kralı Hamed bin İsa Âl-i Halife, Birleşik Arap Emirlikleri Devlet Başkanı Şeyh Muhammed bin Zayed Al Nahyan, Katar Emiri Şeyh Temim bin Hamad Âl Sani, Mısır Cumhurbaşkanı Abdülfettah es-Sisi, Suudi Arabistan Veliaht Prensi Muhammed bin Selman, Ürdün Kralı II. Abdullah ve Pakistan Genelkurmay Başkanı Asım Münir'in yanı sıra ABD Başkanlık Kabine üyeleri de yer aldı.
Görüşmelerde İran ve Orta Doğu'daki gelişmeler ele alındı. Cumhurbaşkanı Erdoğan, Türkiye'nin sorunların çözümünde daima diyalog ve diplomasiyi savunduğunu belirtti. Başkan Trump'ın dile getirdiği seviyeye ulaşan İran ile diplomatik sürecin memnuniyet verici olduğunu ifade eden Erdoğan, varılacak bir mutabakatın Hürmüz Boğazı'ndan serbest geçişleri güvence altına alarak bölgenin istikrarına katkı sağlayacağını ve bunun dünya ekonomisini de olumlu etkileyeceğini vurguladı. Müzakere sürecine katkıda bulunan ülkelere teşekkürlerini iletti.
Cumhurbaşkanı Erdoğan, İran ile olası bir mutabakatın uygulama aşamasında Türkiye'nin her türlü desteği vermeye hazır olduğunu bildirdi. Türkiye'nin bölgede barışın tesisi için çaba gösterdiğini belirten Erdoğan, İran ile ilgili nükleer mesele dahil olmak üzere hassas konularda süreç içerisinde uygun çözümlerin bulunabileceğine inancının tam olduğunu söyledi. Türkiye'nin, bölge ülkelerinin birbirlerine tehdit oluşturmayacağı yeni bir dönemi arzuladığını ve adil bir barışın kaybedeninin olmayacağını sözlerine ekledi.