Gazze'deki Sağlık Bakanlığı, bölgeden tedavi amacıyla yurt dışına çıkış yapması planlanan hastaların seyahatlerinin durdurulduğunu duyurdu. Yapılan resmi açıklamaya göre, İsrail makamlarından beklenen güvenlik onaylarının alınamaması, hastaların planlanan çıkışlarını engelleyen temel sebep olarak gösterildi.
Bakanlık tarafından paylaşılan yazılı metinde, seyahat izinlerinin kısıtlı tutulması ve güvenlik onayı süreçlerinin aylarca sürmesinin, hastaların hayati tedavi süreçlerine erişimini zorlaştırdığı belirtildi. Sürecin yönetilemez bir boyuta ulaştığı ifade edildi.
Son dönemdeki verilere değinen bakanlık, acil müdahale gerektiren yaklaşık 70 vakanın seyahat başvurusu yaptığını ancak bu hastalardan yalnızca 5 kişiye güvenlik onayı alınabildiğini bildirdi. Bu durumun, kritik durumdaki hastalar için büyük bir risk oluşturduğu vurgulandı.
Uluslararası topluma ve Birleşmiş Milletler (BM) kurumlarına seslenen bakanlık, seyahat izni verilen hasta sayısının artırılması ve bekleme sürelerinin kısaltılması yönünde acil müdahale çağrısında bulundu. Ayrıca, hayat kurtarıcı nitelikteki vaka işlemlerinin hızlandırılması gerektiği ifade edildi.
Gazze'deki Sağlık Bakanlığı, daha önce 9 Haziran tarihinde yaptığı açıklamada da benzer bir tabloyu gündeme getirmişti. Söz konusu açıklamada, tedavi için yurt dışına sevk kararı bulunan 17 binden fazla Filistinli hastanın İsrail'in engellemeleri sebebiyle bölgeden çıkamadığı ve bu gecikmelerin hasta ölümlerini artırdığı kaydedilmişti.