İngiltere Başbakanı Keir Starmer, yerel seçimlerde alınan ağır yenilginin ardından görevinden ayrılacağını açıkladı. İşçi Partisi içerisinden gelen yoğun baskılar neticesinde alınan bu kararın duyurusu, Downing Street Numara 10 önünde gerçekleştirilen bir konuşma ile yapıldı.
Başbakanlık makamından yapılan açıklamada, Keir Starmer tarafından partiye geçiş sürecinin planlanması için gerekli talimatların verileceği belirtildi. Starmer, istifa kararını Kral 3. Charles'a telefonla bildirdiğini ifade etti. Yeni liderlik seçim sürecinin Temmuz ayında başlatılması ve halefin Eylül ayında göreve başlaması planlanıyor.
Siyasi krizlerin ve seçim kayıplarının istifa sürecini hızlandırdığı kaydedildi. Özellikle Manchester Belediye Başkanı Andy Burnham'ın Makerfield ara seçimlerini kazanarak Avam Kamarası'na dönmesi, parti içindeki dengeleri değiştirdi. Starmer, yaptığı konuşmada partisinin geleceği için en doğru kişi olup olmadığı sorusuna yanıt verdiğini ve bu yanıtı nezaketle kabul ettiğini dile getirdi.
İngiltere'de son 10 yılda altıncı başbakan değişimi yaşanmış oldu. Brexit süreci ve pandemi dönemi gibi kritik eşiklerin ardından gelen bu değişim, ülkedeki siyasi istikrar arayışını gündeme taşıdı. İşçi Partisi içinde yeni liderlik yarışı için Andy Burnham adaylığını resmen duyururken, eski Sağlık Bakanı Wes Streeting de sürece dair görüşlerini paylaştı.