İran Devrim Muhafızları Ordusu (DMO), Körfez bölgesinde konumlanan ABD üslerine yönelik misilleme saldırıları gerçekleştirildiğini kamuoyuna bildirdi.
İran devlet televizyonu aracılığıyla yapılan resmi açıklamada, saldırıların gerçekleştirildiği belirtilirken, olası yeni saldırganlık durumlarına karşı sert bir uyarı yapıldı. Açıklamada, "Saldırganlık tekrarlanırsa vereceğimiz karşılık bundan daha kapsamlı olacaktır" ifadelerine yer verildi.
Yapılan açıklamada, ABD yönetiminin daha önce varılan mutabakatın hükümlerini ihlal ettiği öne sürüldü. Washington yönetiminin mevcut anlaşmalara sadık kalmadığı ve taahhütlerini yerine getirmediği iddia edildi. DMO tarafından paylaşılan saldırı bilgileri, Körfez ülkeleri tarafından henüz resmi olarak teyit edilmedi.
Bölgedeki gerilim, ABD ordusunun Hürmüz Boğazı'ndaki bir ticari gemiye yapılan saldırıya karşılık İran'daki bazı hedefleri vurduğunu duyurmasıyla tırmanmıştı. İran Meclisi Ulusal Güvenlik ve Dış Politika Komisyonu Başkanı İbrahim Azizi, ABD'nin müzakere sürecinde saldırı gerçekleştirdiğini belirterek, ateşkesin ihlal edilmesinin sonuçları olacağını ifade etti.