İsrail hükümet yetkilileri, ABD ile İran arasında varılan mutabakat zaptına rağmen, Lübnan'ın güneyinde oluşturulan "güvenli bölge" şeridindeki askeri varlığın sürdürüleceğini duyurdu.
İsrail Başbakanı Binyamin Netanyahu, Savunma Bakanı Yisrael Katz, Genelkurmay Başkanı Eyal Zamir ve Kuzey Cephesi Komutanı Tümgeneral Rafi Milo tarafından gerçekleştirilen toplantının ardından ortak bir yazılı açıklama yayımlandı. Yapılan açıklamada, terör altyapısını imha etmek ve İsrail vatandaşlarına yönelik tehditleri bertaraf etmek amacıyla Lübnan'ın güneyindeki operasyonların kararlılıkla devam edeceği vurgulandı.
Ortak bildiride, İsrail vatandaşlarının ve askerlerinin güvenliğinin en üst öncelik olduğu ifade edildi. Binyamin Netanyahu ve Eyal Zamir tarafından yapılan değerlendirmede, güvenlik konusunda herhangi bir taviz verilmeyeceği belirtildi.
İsrail Ordu Radyosu, söz konusu açıklamanın İsrail siyasetinde ordunun hareket kabiliyetine yönelik kısıtlamalara dair endişeleri yansıttığını bildirdi. Öte yandan, İsrail Kanal 13 televizyonu, ABD'nin İsrail'e Lübnan sınırında tanıdığı sınırsız hareket yetkisinin sona ermiş olabileceğine dair iddiaları gündeme taşıdı.
İsrail ordusu, 2023 yılından bu yana Lübnan'ın güneyinde Gazze'deki yapıya benzer bir tampon bölge oluşturmuş durumdadır. Bu süreçte Lübnan'daki bazı köylerin boşaltıldığı ve yıkıldığı, böylelikle sınır hattının Lübnan içlerine doğru 10 kilometre genişletildiği kaydedildi.