Türkiye genelinde etkisini gösteren aşırı sıcaklar, ilaçların güvenliği ve tedavi süreçleri üzerinde risk oluşturmaya başladı. Yüksek sıcaklık ve nem oranlarının ilaçların kimyasal yapısını bozabileceği belirtiliyor.
İstanbul Eczacı Odası Yönetim Kurulu Üyesi Eczacı Özben Özge Yüksel, kronik hastalık tedavisinde kullanılan ilaçların saklama koşullarının hayati önem taşıdığını ifade etti. Yüksel, yapılan açıklamada şu ifadeleri kullandı:
"Isı ve neme maruziyet ilacın etkinliğini azaltabilir ya da tamamen bozulmasına neden olabilir. Soğuk zincir saklanması gereken ilaçlar hariç ilaçların genel olarak saklama ısısı 15- 25 derecedir. Yaz aylarında ilaçların direkt ışığa maruz kalacak ortamlarda saklanması ilaçların bozulmasına neden olabilir. Bu bozulma tedavinin başarısız olmasına ve hastalığın seyrinin bozulmasına neden olabilir"
İlaçların saklanması için ev içindeki ortam koşullarına dikkat edilmesi gerektiği vurgulandı. Mutfak ve banyo gibi sıcaklık ile nem değişimlerinin yoğun yaşandığı alanların ilaç muhafazası için uygun olmadığı belirtildi. İlaçların serin, kuru ve doğrudan güneş ışığı almayan kapalı dolaplarda tutulması tavsiye ediliyor.
Özellikle çocuklarda kullanılan antibiyotik süspansiyonlar konusunda da kritik bir uyarı yapıldı. Sulandırılan antibiyotiklerin mutlaka buzdolabında muhafaza edilmesi gerektiği hatırlatıldı.