Japonya'nın Iwate bölgesinde 6.1 büyüklüğünde bir deprem kaydedildi. Sarsıntının ardından bölgede büyük bir endişe hakim oldu.
Japonya Meteoroloji Ajansı (JMA) tarafından yapılan açıklamaya göre, sarsıntı merkez üssü yaklaşık 40 kilometre uzaklıkta gerçekleşti. Deprem sonrası yapılan değerlendirmelerde herhangi bir tsunami uyarısı yapılmadığı bildirildi.
Sarsıntıların devam etmesi üzerine bölgedeki hareketlilik arttı. Aomori ve Hachinohe bölgelerinde de sarsıntılar hissedilirken, yerel yetkililer durumu yakından takip ediyor.
Konuya ilişkin açıklama yapan Sanae Takaichi, sarsıntıların bölgede süreklilik arz ettiğini belirtti. Sanae Takaichi, "Depremler Iwate bölgesinde sürekli meydana geliyor" dedi. Ayrıca bölge halkına yönelik uyarıda bulunan Sanae Takaichi, "Bölge sakinlerinin endişeli günler geçirdiğini biliyorum ancak dikkatli olmalarını ve tedbiri elden bırakmamalarını rica ediyorum." ifadelerini kullandı.