Kuzey Kore lideri Kim Jong-un, iktidardaki İşçi Partisi toplantısında nükleer kapasitenin artırılacağını duyurdu. ABD ve müttefiklerinden gelen tehditlerin gerekçe gösterildiği toplantıda, nükleer gücü büyütmenin küresel istikrarsızlık ortamında "en doğru ve tek yol" olduğu savunuldu.
Askeri Envanter ve Üretim Kapasitesi Artırılıyor
Alınan kararlar doğrultusunda, savaş gemilerinin nükleer füzelerle donatılması ve silah ham maddesi üretiminin iki katına çıkarılması hedefleniyor. Nükleer cephaneliğin katlanarak büyütülmesi planlanırken, çoklu fırlatma sistemleri, mobil fırlatıcılar ve genişleyen bir denizaltı filosunun kullanılması bekleniyor. Ayrıca, önümüzdeki 5 yıl boyunca her yıl iki yeni savaş gemisinin inşa edileceği belirtildi.
Uzmanlardan Stratejik Analizler
Seul merkezli Sejong Enstitüsü araştırmacılarından P.W., Pyongyang yönetiminin nükleer yapıyı tek bir askeri müdahaleyle yok edilemeyecek kadar dağınık bir hale getirmeyi amaçladığını ifade etti. Kore Ulusal Birleşme Enstitüsü Kıdemli Araştırmacısı H.M. ise mevcut askeri iş birliklerine karşı koyabilmek adına asgari caydırıcılığın ötesinde bir cephaneliğe ihtiyaç duyulduğunu dile getirdi.
Kore Savunma Analizleri Enstitüsü'nden (KIDA) L.H.R., Kuzey Kore'nin nükleer silahsızlanma seçeneğinin kendileri için geçerli olmadığını Washington'a kabul ettirmek istediğini belirtti. Güney Kore Cumhurbaşkanı Lee Jae Myung ve ABD yönetimi nükleerden arındırılmış bir yarımada hedeflese de, uzmanlar sürecin gelecekte silah kontrolü müzakerelerine evrilebileceğini öngörüyor.