Osmaniye'de faaliyet gösteren bir işletmeden temin edilen pasta ve kremalı tatlıların tüketilmesinin ardından, gıda zehirlenmesi şüphesiyle toplam 53 kişi sağlık kuruluşlarına başvurdu.
Olayın ardından Osmaniye Valiliği tarafından yapılan resmi açıklamada, söz konusu ürünlerin tüketilmesiyle rahatsızlanan vatandaşlar için gerekli tüm adımların atıldığı belirtildi. İl Tarım ve Orman Müdürlüğü ekipleri, ilgili işletmenin şubeleri ve imalathanesinde incelemelerde bulunarak gerekli numuneleri topladı. Alınan numunelerin tetkik edilmek üzere yetkili laboratuvarlara sevk edildiği bildirildi.
Hastanelerdeki tedavi süreçlerine ilişkin verilen bilgilerde, başvuran 53 kişiden 25'inin tedavilerinin tamamlanarak taburcu edildiği, 28 kişinin ise sağlık kuruluşlarındaki müşahedesinin devam ettiği kaydedildi. Olayla bağlantılı olarak yürütülen soruşturma kapsamında gözaltına alınan ve adliyeye sevk edilen 2 şüpheli, adli kontrol şartıyla serbest bırakıldı.
Osmaniye Valisi Mehmet Fatih Serdengeçti, sosyal medya üzerinden yaptığı paylaşımda sürecin yakından takip edildiğini vurguladı. Vali Serdengeçti, "Vatandaşlarımızın sağlığı ve güvenliği, kamu hizmetinin en temel mesuliyetidir. İlimizde bir işletmeden kaynaklı yaşanan gıda zehirlenmesi şüphesine ilişkin süreç, ilgili kurumlarımızın eşgüdümünde bütün yönleriyle takip edilmekte olup, hayati tehlikesi olan vatandaşımız bulunmamaktadır. Olaydan etkilenen tüm hemşehrilerimize geçmiş olsun dileklerimi iletiyorum" ifadelerini kullandı.