Mersin'in Silifke ilçesinde belediye bünyesindeki çeşitli alımlara yönelik yürütülen usulsüzlük soruşturmasında yeni bir gelişme yaşandı. Silifke Cumhuriyet Başsavcılığı tarafından başlatılan incelemeler kapsamında gözaltına alınan şüpheliler, adli makamlara sevk edildi.
Belediye Yönetimi ve İş İnsanları Adliyeye Sevk Edildi
Jandarma ekiplerince gerçekleştirilen operasyon neticesinde gözaltına alınan 20 şüpheliden 19'u adliyeye gönderildi. Sevk edilenler arasında Silifke Belediye Başkanı Mustafa Turgut, Belediye Başkan Yardımcıları E.E.D. ve Ş.Y., Belediye Özel Kalem Müdürü E.S. ile Silifke Belediyespor Kulübü Başkanı S.O. yer aldı. Ayrıca operasyon kapsamında E.F.K. isimli şahıs da yakalandı.
8 Kişi Tutuklanırken 11 Kişiye Adli Kontrol Kararı Verildi
Savcılık sorgularının ardından nöbetçi sulh ceza hakimliğine çıkarılan zanlılardan 8 kişi tutuklanarak cezaevine gönderildi. Adliyeye sevk edilen diğer 11 şüpheli ise yargılama süreci devam etmek üzere adli kontrol şartıyla serbest bırakıldı. İşlemleri tamamlanan bir kişi ise hakkında serbest bırakma kararı verildi.
Soruşturmanın Odağında Usulsüzlük İddiaları Yer Alıyor
Soruşturmanın temelini, belediye bünyesinde gerçekleştirilen bazı ihaleler, doğrudan temin işlemleri, festival ve organizasyon harcamaları oluşturuyor. İddialar arasında reklam, matbaa, araç kiralama, yiyecek-içecek, gıda ve zirai malzeme alımlarında usulsüzlük yapıldığına dair bulgular yer alıyor. 19 Haziran tarihinde başlayan operasyonun, belediye yöneticileri ve ticari iş birliği bulunan şirket temsilcilerini de kapsadığı belirtildi.